Sklepy internetowe Wrocław

Według badań Polacy coraz częściej dokonują zakupów w Internecie. Dotyczy to również coraz większej grupy produktów oraz usług jakie są kupowane przez użytkowników Internetu, gdyż coraz więcej osób decyduje się na zakup odzieży, żywności, czy też wszelkiego rodzaju usług jak np. usługi finansowe lub usługi turystyczne. To z kolei skłania coraz większe grono przedsiębiorców do założenia strony internetowej ze swoimi produktami, zatem warto wiedzieć co należy zrobić aby projektowanie i tworzenie sklepów internetowych dało najlepsze rezultaty.

Jak zaprojektować sklep internetowy? 

W oparciu o definicję sklep internetowy to narzędzie, które umożliwia przedsiębiorcy sprzedaż swoich produktów lub usług w Internecie (niestacjonarnie). W większości przypadków znajduje się on na specjalnie stworzonej stronie internetowej, jednak często również zdarza się, iż sklepy internetowe są na dedykowanych platformach internetowych (inaczej nazywane są platformami e-commerce, czyli miejscami, gdzie można dokonywać transakcji handlowych za pomocą internetu).

Po dokonaniu wyboru odpowiedniej platformy internetowej należy przede wszystkim stworzyć koncepcję oraz rozpisać w jaki sposób dany sklep internetowy ma wyglądać. Jest to najlepsze rozwiązanie przy tworzeniu sklepu internetowego, ponieważ wtedy można w łatwy sposób dowiedzieć się jak w efektywny sposób uporządkować dane podstrony oraz produkty. Należy również pamiętać, aby podzielić wszystkie swoje produkty oraz usługi na kategorie, oraz stworzyć stronę w taki sposób aby zachęcała danego użytkownika do obejrzenia a następnie do zakupu danej usługi. W tym celu pomocne mogą być dodatkowe czynniki takie jak:

  • Zdjęcia produktów – większość klientów odwiedzających strony internetowe jest wzrokowcami. Dlatego też wiele osób decyduje się na zakup danego produktu lub usługi ze względu na jego wygląd. W związku z tym chcąc prowadzić własny sklep internetowy należy zadbać o profesjonalne fotografie produktów;
  • Opisy produktów – jest to drugi i zarazem kluczowy czynniki, który decyduje o podjęciu decyzji przez klienta na temat dokonania zakupu danego produktu lub usługi. Profesjonalny opis danego produktu stanowi bezcenne informacje na temat jakości danego produktu, z czego został wykonany, oraz inne szczegółowe informacje. Dzięki temu klient ma pełen obraz na temat danego produktu czy usługi, i może podjąć obiektywną decyzję na temat dokonania zakupu.
  • Jasna polityka cenowa – dotyczy ona każdego produktu i powinna przedstawiać cenę za daną usługę czy też produktu odpowiednio dostosowaną do preferencji klientów, jakości jej wykonania oraz konkurencyjnych produktów na rynku. Zbyt niskie lub zbyt wysokie ceny mogą zniechęcić klientów do dokonania zakupu danego produktu.

Jakie podstrony są kluczowe przy tworzeniu sklepu internetowego?

Oprócz stworzenia samej koncepcji strony internetowej równie ważnym czynnikiem decydującym o sukcesie jej prowadzenia jest dodanie odpowiednich podstron. Należą do nich przede wszystkim:

  1. Dane kontaktowe – jest to jedna z najbardziej istotnych podstron każdej strony internetowej. Dzięki temu można w łatwy i szybki sposób uzyskać kontakt telefoniczny, kontakt mailowy, czy też dokładny adres stacjonarnej siedziby firmy. Dla przykładu przy tworzeniu strony internetowej we Wrocławiu kluczowej jest podanie danych kontaktowych takich jak mail czy telefon, ale również podanie dokładnego adresu lub drogi dojazdowej do siedziby danej firmy.
  2. Warunki dostawy zamówienia oraz ewentualnych zwrotów – kolejną równie ważną podstroną są warunki dotyczące tego w jaki sposób i w jakim terminie towar zostanie dostarczony, jaka jest cena dowozu zamówienia do klienta oraz co się dzieje w sytuacji gdyby klient chciał zwrócić swój towar;
  3. Opinie klientów oraz FAQ – nie jest to konieczna, lecz bardzo mile widziana podstrona każdego sklepu internetowego. Dzięki Frequently Asked Qestions można uzyskać odpowiedź na najczęściej zadawane przez wielu klientów pytania. Natomiast dzięki opiniom każdy nowy klient może posłużyć się przykładem innych osób, które już wcześniej skorzystały z danego produktu lub usługi i na tej podstawie dokonać decyzji o zakupie danego produktu;
  4. Regulamin oraz Polityka prywatności – są to dwie często spotykane i dosyć istotne podstrony w wielu sklepach i stronach internetowych. Polityka prywatności z reguły dotyczy RODO oraz sposobu i czasu przetwarzania danych osobowych. Z kolei regulamin mówi o zasadach działania danego sklepu internetowego, a w sieci można znaleźć gotowe wzory na jego stworzenie i dostosowanie do charakteru działalności danego sklepu internetowego.

Ile kosztuje sklep internetowy?

Określenie kosztu związanego z założeniem oraz prowadzeniem sklepu internetowego jest trudne do oszacowania. Na całość kosztów składa się wiele czynników. Podstawową kwestią przy prowadzeniu sklepu internetowego jest założenie działalności gospodarczej. Dodatkowo do kosztów założenia i prowadzenia sklepu na stronie internetowej jest odprowadzanie ZUS, oraz podatku dochodowego, koszty związane z prowadzeniem biura lub lokalu, skąd można prowadzić działalność w sklepie internetowym, koszty pracownika np. IT za dbanie o wygląd strony internetowej oraz koszty marketingowe.

Na tej podstawie można stwierdzić, iż koszty stworzenia oraz prowadzenia sklepu internetowego zależą od wielu czynników i od kapitału początkowego, który właściciel danej strony jest w stanie zainwestować. Chcąc powadzić stronę internetową z własnego biura z ograniczonymi kosztami marketingowymi można zamknąć się w kwocie 1000 złotych na start oraz ok. 500-600 złotych za prowadzenie miesięczne strony internetowej. Natomiast chcąc prowadzić duży sklep internetowy z szerokim pakietem usług oraz wydając dużo na marketing danej strony koszt założenia danej strony może sięgnąć nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

tworzenie i projektowanie sklepów internetowych

Jakie oprogramowanie wybrać pod platformę sklepową?

Wybór oprogramowania dla swojego sklepu internetowego jest kluczowy, ponieważ wpływa na koszt założenia strony internetowej, czas potrzebny na jej wdrożenie oraz późniejszy rozwój danego sklepu internetowego. W pierwszej kolejności należy określić wymagania, jakie dana platforma ma spełniać, oraz zaznajomić się z potencjalnymi wadami i zaletami prowadzenia danego sklepu internetowego. Obecnie na rynku można znaleźć sporą liczbę oprogramowań, które mogą się okazać bardziej lub mniej odpowiednie dla danej strony internetowej, na której prowadzony jest sklep.

Ile kosztuje sklep na Prestashop? – wady, zalety oraz koszty wdrożenia

Jednym z najbardziej popularnych oprogramowań do wdrożenia sklepu internetowego jest Prestashop. Jest to skrypt, który dzięki swojej funkcjonalności oraz rozbudowanej społeczności pozwala na efektywne prowadzenie sklepu internetowego. Do zalet stworzenia sklepu internetowego Prestashop można zaliczyć posiadanie dość intuicyjnego oraz łatwo przyswajalnego panelu administracyjnego, posiadanie sporej ilości wbudowanych funkcjonalności, wysoka wydajność oraz brak wymogów dużej ilości zasobów serwera. Z kolei do wad sklepu internetowego Prestashop można zaliczyć konieczność minimum 2 razy w miesiącu wprowadzania poprawek błędów i nowych opcji aby zachować wysoki poziom bezpieczeństwa oraz niektóre funkcjonalności, które są konieczne dla poprawnego działania strony internetowej lecz są płatne. Otwarcie i prowadzenie sklepu Prestashop w porównaniu do innych oprogramowań jest stosunkowo tanie – koszt takiego oprogramowania oraz wdrożenia wynosi pomiędzy 3000 a 5000 złotych;

Ile kosztuje sklep na WooCommerce? – wady, zalety oraz koszty wdrożenia

Kolejnym równie popularnym oprogramowaniem do wdrożenia strony internetowej jest WooCommerce. Przede wszystkim należy dodać, iż jest to tak naprawdę dodatkowa wtyczka do jednego a najpopularniejszych oprogramowań (CMS WordPress). Do jego największych zalet można zaliczyć fakt, iż jest to oprogramowanie darmowe, a właściciel danej strony czy sklepu internetowego ma możliwość samodzielnej rozbudowy strony internetowej oraz jej rozwoju. Dzięki zastosowaniu tego oprogramowania można w łatwy sposób sprzedawać produkty niefizyczne tj. wirtualne. Zaliczają się do nich szkolenia, kursy PDF, bilety itp. Do jego wad z kolei można zaliczyć fakt, iż dzięki temu oprogramowaniu sklep internetowy WooCommerce nie może oferować więcej niż 5000 produktów lub usług z danej kategorii. Dodatkowo prowadząc sklep internetowy WooCommerce wiele osób uskarża się na niski poziom bezpieczeństwa.

Ile kosztuje sklep na Magento? – wady, zalety oraz koszty wdrożenia

Trzecim i zarazem najpopularniejszym oprogramowaniem do wdrożenia strony internetowej jest oprogramowanie Magento. Oprogramowanie Magento jest bardzo funkcjonalne i oferuje ogromne korzyści jego wdrożenia. Płatna wersja tego oprogramowania pozwala m.in na dokonywanie raportów oraz analiz sprzedaży, usprawnienie systemu płatności w sklepie internetowym Magento oraz możliwość skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Z kolei jego główną wadą jest ciągłe używanie sporych zasobów serwera oraz wysoki koszty jego wdrożenia. Koszt wdrożenia sklepu internetowego Magento może wynieść nawet pomiędzy 7000 a 12000 złotych, jednak wysoka cena rekompensuje szeroki zakres usług tego oprogramowania.

Ile kosztuje sklep na Shopify? – wady, zalety oraz koszty wdrożenia

Sklepy postawione na platformie Shopify są dobre, kiedy klient ma mały budżet i chciałby przetestować czy jego produkty będą się sprzedawały. Do wyboru mamy 3 plany abonamentowe:

  • Basic Shopify, którego koszt to 29$ miesięcznie. Jego możliwości są najbardziej ograniczone, ale dla osoby, która dopiero stawia swoje pierwsze kroki w świecie marketingu internetowego nada się w zupełności.
  • Shopify, koszt tego abonamentu wynosi już 79$ miesięcznie. Jest już bardziej rozbudowany od poprzedniego. Dodatkowo posiada możliwość generowania profesjonalnych raportów czy też kart podarunkowych.
  • Advanced Shopify, jest najbardziej rozbudowanym planem, który oferuje platforma. Jego koszt wynosi 299$ miesięcznie i posiada wszystkie oferowane funkcje.

Sam sklep pobiera opłaty od transakcji, gdzie w porównaniu do pozostałych platform wypada najgorzej, gdyż przy dużej ilości zamówień tworzy się z tego duża kwota.

Prowizja od płatności zewnętrznych jest zależna od abonamentu:

  • 2% – Basic Shopify
  • 1% – Shopify
  • 0,5% – Advanced Shopify

Jak zadbać o marketing sklepu internetowego?

Marketing sklepu internetowego stanowi kluczowy czynnik przy prowadzeniu sklepu lub strony internetowej. Istnieje kilka rozwiązań w jaki sposób można zadbać o odpowiedni marketing każdego sklepu oraz jakich narzędzi użyć, by tego dokonać. Należą do nich m.in:

  • Zadbanie o odpowiedni kontakt z klientami – każda firma aby działać musi mieć klientów. Dotyczy to również działalności prowadzonej w Internecie, dlatego też dobrym pomysłem jest optymalizacja możliwości kontaktu z klientami. Jednym z najbardziej skutecznych sposobów jest wykorzystanie social media np. poprzez kontakt z klientem za pomocą jednej wiadomości na Messenger lub powiadomieniu na Facebook’u czy też Instagramie;
  • Prowadzenie bloga – dzięki prowadzeniu bloga zarówno jako podstronę danej strony internetowej oraz bloga w mediach społecznościowych można skutecznie zadbać o dobrą komunikację zarówno z dotychczasowymi jak i nowymi klientami;
  • Zaprojektowanie sklepu internetowego pod kątem UX – dobrym pomysłem jest zaprojektowanie sklepu internetowego pod kątem UX tj. User Experience. Polega to na stworzeniu lub przemodelowaniu strony internetowej w taki sposób, aby proces obejrzenia danego produktu lub usługi, zapoznania się ze szczegółami oraz podobnymi ofertami oraz dokonanie zakupu przebiegały w sposób prosty i czytelny dla klienta.

Skorzystaj z naszej oferty wypełniając formularz w zakładce kontakt.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!