Pozycjonowanie stron Wrocław

W dzisiejszych czasach praktycznie każdy użytkownik Internetu przeszukuje różne strony internetowe w poszukiwaniu produktów, usług lub aby pozyskać informacje na dany temat. W większości przypadków użytkownicy sieci wpisują jedynie kluczowe frazy, które są charakterystyczne dla celu ich poszukiwań. W związku z tym idealnym rozwiązaniem jest jak najlepsze dopasowanie swojej strony internetowej do wyszukiwań w sieci tak aby użytkownik uzyskał do niej łatwy dostęp. Owe dopasowanie nazywane jest pozycjonowaniem zatem warto wiedzieć co dlaczego warto pozycjonować swoją stronę.

Czym jest pozycjonowanie strony?

Według definicji pozycjonowanie strony stanowi zbiór działań w wyszukiwarce internetowej, którego głównym celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron stanowi jedno z głównych zadań leżących po stronie agencji SEO. Najczęściej pozycjonowanie stron internetowych jest oparte na takim dopasowaniu strony internetowej aby wpisywała się w możliwie jak najszerszy zbiór słów kluczowych wpisywanych przez użytkowników. 

Wpisując dane hasło czy też zbiór słów kluczowych w wynikach wyszukiwania można otrzymać szereg stron internetowych najbardziej odpowiadających oczekiwaniom użytkownika. Kolejność ustawionych w wynikach wyszukiwania stron nie jest jednak przypadkowa. Za ustawienie danej strony www odpowiedzialni są tak zwani webmasterzy, których zadaniem jest takie dobranie słów oraz nazw własnych strony internetowej, aby wyświetlały się jako pierwsze użytkownikowi przeglądarki. Dla przykładu wpisując frazę „Tania odzież używana we Wrocławiu” pierwsze kilka wyników wyszukiwania będą stanowić płatne reklamy odzieży używanej we Wrocławiu, a kolejne pozycje będą zajmowane przez bezpłatne strony internetowe różnych firm tzw. wyniki organiczne.

Pozycjonowanie long tail - długi ogon
Źródło: http://longtail-marketing.com/wp-content/uploads/2015/12/Longtail-marketing.jpg

Pozycjonowanie long tail

Jednym z najbardziej popularnych rodzajów pozycjonowania stron internetowych jest pozycjonowanie long tail tj. „długi ogon”. Koncepcja tego rodzaju pozycjonowania polega na pozycjonowaniu strony na wielowyrazowe frazy kluczowe tzw. pozycjonowanie szerokie. Stanowi to najlepsze rozwiązanie na zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów za umieszczenie strony internetowej i jest jednocześnie najlepszą metodą na pozyskanie jak najszerszego grona klientów.

Pozycjonowanie long tail stanowi sprawdzony sposób zarówno odnośnie wybranych produktów jak i stron firm usługowych. Za pomocą tego rodzaju pozycjonowania sklepy internetowe posiadające dużą ilość produktów mają możliwość. Z kolei pozycjonowanie long tail stanowi podstawę działania dla firm usługowych. W związku z ogromną konkurencją na rynku i w sieci pozycjonowanie stron na frazy ogólne, które z reguły są kosztowne mija się z celem. Dobrym przykładem zastosowania tego rodzaju pozycjonowania jest dowolna Firma remontowa we Wrocławiu. Przeważnie tego rodzaju firmy oferują szeroki pakiet usług remontowych i budowlanych, dlatego dobrze jest stworzyć oddzielne podstrony i ustawić pozycjonowanie witryny na każdą usługę osobno.

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie stron internetowych stanowi jedno z najbardziej skutecznych rozwiązań w celu pozyskania jak najszerszego grona klientów. Dla przykładu mając restaurację w takim mieście jak Wrocław niezbędne jest prowadzenie strony internetowej. Potencjalny turysta czy też mieszkaniec Wrocławia po wpisaniu frazy „dobra restauracja Wrocław” wybierze opcję, która jest najwyżej w wynikach wyszukiwania oraz tę, która ma dobre opinie. We Wrocławiu może istnieć kilka lub kilkanaście podobnych do siebie restauracji toteż istotne jest umieszczenie swojej restauracji jak najwyżej w wynikach wyszukiwania aby pozyskać jak najwięcej nowych gości. Pozycjonowaniem stron internetowych zajmują się przeważnie agencje SEO, których zadaniem jest maksymalizacja rozpoznawalności danej firmy czy też produktów lub usług w wynikach wyszukiwania stron www.

Innymi czynnikami, które zachęcają to skorzystania z usługi pozycjonowania strony przez agencję SEO są:

  • Długofalowy i całkowicie bezpieczny rozwój marketingu danej Firmy czy też usługi – dzięki zastosowaniu pozycjonowania dany produkt jest bardziej rozpoznawalny i może dotrzeć do większej grupy nowych klientów;
  • Duża efektywność działania przy relatywnie niewielkich kosztach – agencje SEO zwykle nie pobierają wysokich opłat za pozycjonowanie danej strony. 
  • Możliwość pozycjonowanie wielu fraz kluczowych jednocześnie;
  • Wykształcenie pozycji lidera w danej dziedzinie;
  • Wzrost zaufania do produktów i usług danej marki;
  • Możliwość bezpośredniej konkurencji z większymi przedsiębiorstwami na danym rynku np. na rynku we Wrocławiu;

Dzięki powyższym czynnikom można śmiało stwierdzić, iż pozycjonowanie stron internetowych przez agencję SEO jest najlepszym rozwiązaniem przy pozyskiwaniu nowych klientów. Niewielkim kosztem można znacząco zwiększyć swoje zasięgi i zadbać o odpowiedni marketing dla swojej działalności.

Ile trwa pozycjonowanie strony, sklepu internetowego?

Ogólnie rzecz biorąc bardzo ciężko jest jednoznacznie określić czasu potrzeba, aby wypozycjonować stronę lub sklep internetowy. Czas potrzebny na pozycjonowanie strony internetowej lub sklepu internetowego jest uzależniony od wielu czynników. Można do nich zaliczyć m.in:

  • Konkurencja na danym rynku i w branży – jest to główny czynnik warunkujący czas potrzebny na pozycjonowanie danej strony czy sklepu internetowego. Należy określić jacy są konkurencji na danym rynku, czy działają również aktywnie w social mediach oraz offline. Dodatkowo należy zweryfikować jak wyglądają produkty i usługi firm konkurencyjnych i co odróżnia je od produktów lub usług w swojej firmie. Zweryfikowania takich informacji oraz odpowiednie pozycjonowanie strony czy sklepu internetowego może zając od kilku dni nawet do kilku tygodni;
  • Nowi oraz aktualni klienci – każda firma aby mogła działać potrzebuje jak największej liczby klientów. Jednym z czynników jest zmienna liczba odwiedzin nowych klientów danej strony czy sklepu internetowego. Im większa liczba nowych klientów w ciągu miesiąca tym niższa konieczność pozycjonowania danej strony internetowej. Jeśli jednak działalność danej strony czy sklepu jest nowa to czas, w jakim klienci przekonają się o danej marce czy usłudze może zająć więcej czasu;
  • Dostawcy oraz pośrednicy działalności – kolejnym równie ważnym czynnikiem jest określenie z jakim dostawcami i podwykonawcami dana firma chce współpracować. Na przykład nowo powstała firma sprzedająca sprzęt RTV AGD we Wrocławiu musi współpracować z dostawcami sprzętu aby móc prowadzić swoją działalność. W tym celu musi ona zweryfikować jaki jest czas dostawy oraz jakiej jakości są usługi lub produkty od podwykonawców. To również wpływa na czas pozycjonowania stron, gdyż im lepsza jakość sprzedawanych produktów lub usług w sklepie internetowym tym bardziej należy je wyeksponować;
  • Dodatkowe czynniki – to kryterium dotyczy w głównej mierze przez kogo pozycjonowanie strony jest wykonywane. Najczęściej pozycjonowanie stron internetowych należy do agencji SEO, jednak coraz częściej można się spotkać z tzw. freelancerami, którzy oferują te same usługi w konkurencyjnej cenie. Nie można w tym wypadku określić ile czasu zajmie pozycjonowanie strony przez jeden lub drugi podmiot, jednak z reguły agencje SEO wykonują szybciej takie zlecenia natomiast freelancerzy wykonują je w niższej cenie od agencji.
pozycjonowanie cennik
Źródło: https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/accounting-concept-flat-design-business-financial-vector-20749755

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Koszt pozycjonowania danej strony również zależny jest od kilku czynników. Jednym z nich jest określenie częstotliwości miesięcznych wyszukiwań oraz to, na której stronie wyszukiwarki strona internetowa danej firmy czy konkretny produkt ma się znaleźć. Ogólnie przyjęta zasada mówi, jeśli dana firma lub produkt ma zostać umieszczony wysoko w wynikach wyszukiwania możliwie na pierwszej stronie wyszukiwarki tym cena za pozycjonowanie adekwatnie rośnie.

Dodatkowym czynnikiem wpływającym na cenę pozycjonowania jest określenie czy dana firma ma się znaleźć w tzw. pozycji TOP10 lub TOP5 wyszukiwań. Nowi klienci przeważnie decydują się na zakup danego produktu ze względu na opinie innych użytkowników, którzy już wcześniej mieli styczność z danym produktem lub usługą. Im lepsze są opinie na temat konkretnego produktu lub usługi, tym ma on większą szansę pojawienia się na liście najlepszych produktów i usług z danej branży.

Dla zobrazowania cen pozycjonowania wybranych stron poniżej można znaleźć przykłady stron wraz z przykładowym kosztem ich pozycjonowania. Należą do nich:

  1. Lokalna strona www o charakterze informacyjnym – koszt pomiędzy 800 a 1500 złotych  z uwzględnieniem umieszczania około 20 do 30 linków miesięcznie na głównych stronach wyszukiwarek;
  2. Ogólnopolska strona www o średnim zasięgu o charakterze usługowym – koszt pomiędzy 1500 a 2500 złotych netto z pozycjonowaniem strony w głównych wynikach wyszukiwania oraz z kilkoma artykułami sponsorowanymi miesięcznie;
  3. Mały sklep internetowy oferujący kilkanaście lub kilkadziesiąt produktów w skali miesiąca – cena pomiędzy 3000 a 4500 złotych netto z uwzględnieniem kilku wpisów i artykułów sponsorowanych w ciągu miesiąca oraz profesjonalne opisy kategorii i danych produktów.